Naamloos
2017 is alweer een tijd bezig en sommige trend zien we al terug in de horeca en in onze eet gewoontes. Andere trends blijven tot nu toe slechts speculaties en hiervan zullen we moeten zien of dit gaat komen of dat het slechts een vergezochte droom was. Een ding dat inmiddels zeker is, is dat de hamburger voorlopig nog wel even blijft. Het Amerikaanse cultuur-icoon blijft voorlopig nog bij veel horeca zaken op de kaart dan wel in originele vorm of in een aangepast jasje. Andere trends die we voorspellen zijn blurring, thuis bezorgen en klein denken en doen. Maar wat bedoelen we hier nou mee, we zetten de trends even voor je op een rijtje.

Blurring
We mixen steeds vaker onze werkzaamheden met eten. Waar vroeger alles draaide om het uitje of het avondje weg, zien we nu dat dit plaats maakt voor een diner, lunch of zelfs ontbijtje buiten de deur. Vaak focussen we ons op het eten en is de expositie, film of dj slechts bijzaak voor het creëren van een leuke avond.

Bezorgen
Het laten bezorgen van je eten is hip. Steeds vaker bestellen we met zijn allen ons eten en dit heeft niet alleen te maken met het makkelijk willen eten, maar des te meer met de goede kwaliteit van het eten. Steeds vaker zien we een uitgebreid assortiment aan voedsel dat je online kunt bestellen. Bovendien wordt het eten ook steeds vaker thuis gebracht met de fiets in plaats van de scooter. Waardoor het ook nog eens goed is voor het milieu!

Klein denken en doen
Steeds meer ondernemers en do it yourself zaakjes starten, waarbij kleiner de trend is. Hoe kleiner het gezelschap des te intiemer en unieker de avond. We zien daarom veel kleine pop-up restaurantjes thuis bij particulieren die chef-kok spelen voor een avond en het publiek werven via social media.

Leave a Reply